FKSA …

Springtime-Dress(es)-Sew-Along …

… Zwischenstand.

… Second milestone.

Ja, ich hatte ganz schön viel geplant und einen großen Teil sogar schon fertigbekommen. Und dann das Fiasko … der Tellerrock.
Zwei Dinge, die jetzt endgültig von der Liste von Kleidung für mich selbst gestrichen werden: Das Empirekleid und der Tellerock.

Ich hab ihn jetzt für’s Foto gar nicht erst angezogen.
Er ist schön, und war wunderbar schnell zu nähen, aber er steht mir einfach nicht.

Yes, I planned a lot and I actually got done quiet a lot already.
And then … I finished the fullskirt.
There are now two things that I take off my sewing-list for myself definitely forever:
The empire-dress and the fullskirt.

This time I did not even put it on for a photo anymore.
It’s beautiful, it’s easy to sew.
It’s just not for me.

Stattdessen, hat sich mein Nebenprojekt als ganz wunderbar herausgestelt. Der Gabriola-Rock.

On the other hand, my little side-project, the Gabriola-Skirt, turned out just wonderful.

gabriola1b (1 von 1)
Auch weitschwingend.
Ein wunderbarer Sitz, oben eng und figurbetont,
unten fast ein Teller.

It swings,
it’s tight up on the hips

and at the bottom it’s almost a fullskirt.

gabriola1a (1 von 1)
Er ist einfach wunderbar.
Und der wird nicht der einzige in meiner Frühlings-, Sommer-, Herbst- und Wintergarderobe sein.

It’s just wonderful.
It won’t be the last spring-, summer-,fall- and winter-wardrobe.

gabriola1c (1 von 1)

Gefüttert, von oben bis unten.
Ich mag das so.
Ja, ich weiß, die Socken …
war ja auch nur so zur Probe. Das T-shirt gehört auch nicht dazu. Da muß ich noch was nähen. Der Rest des FKSA 🙂

Fully lined from top to bottom.
I like it like that.
Yes, I know, the socks. But this is a milestone only.
The shirt is not the one for the skirt either. That’ll be the next piece of the Spring-Dress(es)-Sew-Along 🙂

Advertisements

2 thoughts on “FKSA …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s